Week van de Werkstress (1)

Publicatiedatum 18 november 2022

Deze week is het de Week van de Werkstress. Heb jij deze week ook stress ervaren? Je bent lang niet de enige. Stress is namelijk beroepsziekte nummer één. In deze week willen wij benadrukken dat je altijd bij ons terecht kunt als je ergens tegen aan loopt. Werk hoeft niet stressvol te zijn.

De Week van de Werkstress (14 tot en met 18 november 2022) wordt georganiseerd vanuit OVAL. Door het hoge personeelstekort, hoog ziekteverzuim en het feit dat steeds meer jongeren stress op werk ervaren, is een goede balans tussen energie en stress steeds belangrijker. Door een goede mentale gezondheid wordt minder stress ervaren, maar door fysiek ook gezond te zijn krijgt de stress minder grip. Vandaar dat dit jaar zowel het mentale welbevinden als het fysieke welzijn onder de aandacht wordt gebracht.

Wat is stress eigenlijk?

Stress wordt door iedereen anders ervaren. Bij acute stress ervaar je een kort moment van stress. Er is spanning in je lichaam, bijvoorbeeld wanneer de deadline nadert op je werk. Bij chronische stress heb je langdurig te maken met stress. Dit kan zijn als je een langere tijd te veel werkdruk ervaart, je werk niet (meer) leuk vindt of als je gepest wordt op je werk. Je krijgt te maken met klachten zoals hoofdpijn, vermoeidheid, piekeren, concentratieproblemen en trillen.  

Wat kun je doen?

Als je teveel stress ervaart kun je het allereerst bespreken met je leidinggevende. Hij of zij kan meedenken in oplossingen om de stress te verminderen zodat er weer een goede balans is. Daarnaast zijn er allerlei manieren om beter voor jezelf te zorgen, zoals gezond eten en drinken, zorgen voor voldoende nachtrust en regelmatig te bewegen. Op kantoor zelf kun je ook stress verminderen door:

  • Overzicht te creëren;
  • Voldoende pauze te nemen;
  • Regelmatig te bewegen;
  • Minder afleiding te hebben;
  • Prioriteiten te stellen;
  • Nee te zeggen als je overloopt. 

Maar ook al volg je bovenstaande tips, het kan ook zijn dat je gewoon bent uitgekeken op je baan.

Wil je iets anders? Wij bieden graag een helpende hand bij het vinden een nieuwe baan. Ook als je ergens anders tegen aan loopt, kun je dat natuurlijk met ons bespreken. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 0229 745 010 of per e-mail via info@baanbereik.nl

Werk dat je leuk vindt, daar draait het om bij BaanBereik.

Bekijk hier onze vacatures.  

Job Alert

Ontvang de laatste vacatures in jouw vakgebied direct in je mailbox.

Laatste Nieuws

Gelijke beloning en loontransparantie. Wat betekent dit voor jou?

Publicatiedatum 18 december 2025
Auteur Mona Roorda
Werk je met extern personeel, uitzendkrachten of gedetacheerden? Dan gaat de komende periode meer van je vragen dan je misschien verwacht. Vanaf 2026 treedt de Europese richtlijn voor loontransparantie in werking. Dat verandert niet ineens alles, maar het legt wel bloot wat nu misschien nog onuitgesproken blijft. Voor jou als ondernemer betekent dit vooral één ding: je keuzes rond inhuur en beloning moeten beter uitlegbaar zijn. Naar medewerkers, maar ook naar externen.
Lees meer

De foto's van onze kerstborrel staan online!

Publicatiedatum 17 december 2025
Auteur Mayra Wokke
Afgelopen vrijdag vierden we met elkaar de jaarlijkse BaanBereik Kerstborrel – een avond vol warmte, gezelligheid en mooie ontmoetingen. We zijn nog volop aan het nagenieten, en goed nieuws: de foto's staan nu online! Neem snel een kijkje en herbeleef deze feestelijke avond met ons mee.
Lees meer

Werken in de logistiek: functies, salaris en doorgroeimogelijkheden

Publicatiedatum 16 december 2025
Auteur Alessandro van Leuffen
De logistiek is een essentiële sector die zorgt dat alles blijft draaien. Van het ontvangen van goederen tot het bezorgen bij klanten: logistiek is de schakel tussen productie en consument. In regio’s als Westfriesland en Noord-Holland Noord is logistiek niet weg te denken, met veel banen dichtbij huis. Deze blog geeft een helder overzicht van functies, salarissen en doorgroeimogelijkheden binnen deze dynamische sector.
Lees meer