Rob van der Molen over Event Marketing – Marketing Meetup

Publicatiedatum 4 oktober 2019

De 8e editie van de Marketing Meetup stond in het teken van Event Marketing. Rob van der Molen, organisator van o.a. het welbekende en populaire Outdoor Stereo Festival in het Julianapark in Hoorn, vertelde over hoe hij lange tijd profvoetballer wilde worden, maar uiteindelijk na afwijzing van een profvoetbalclub in de evenementenbranche terecht is gekomen.

Rob opende de Meetup met “Ik wens jullie allemaal een hele fijne persoonlijke crisis toe”. De belangrijke les die hij iedereen mee wilde geven was dat je vooral niet bang moet zijn om fouten te maken. Volgens hem leer je van je fouten het meest. In zijn carrière heeft hij ook vele fouten gemaakt. Het is daarom belangrijk dat je altijd kritisch naar jezelf kijkt en jezelf altijd dingen blijft vragen. Stel jezelf de vraag “Zou jij naar dit feest toe gaan?”.

Een feest = een beleving = een gevoel

Bij Rob stond zijn studententijd, net als bij vele studenten, in het teken van feesten. Hij leefde het typische studentenleven. Als hij op de donderdagavond moest kiezen tussen studeren of naar de kroeg gaan, dan was de keuze snel gemaakt. Een feest is volgens Rob een beleving en een gevoel. “De beleving van iemand die net verliefd is geworden is anders dan de beleving van iemand van wie zijn relatie net is stukgegaan” vertelde Rob. Dit is subjectief, daar heb je weinig invloed op. Waar je wel invloed op hebt is de locatie. “Het succes van een feest wordt voor de helft bepaald door de locatie” vertelde Rob. Hij kwam daardoor met het idee om een feest te organiseren in de Schouwburg het Park. Hier werden mensen onder de 30 jaar nooit gezien en dit zag Rob als een uitdaging.  Hij wilde hier een feest organiseren voor jongeren in de omgeving van Hoorn. Door mond-op-mond reclame werd het feest langzaam aan een succes. Van de eerste editie in één zaal met 200 bezoekers tot een feest met 1500 bezoekers in twee zalen.

Vele fouten en successen

Zoals Rob zelf heeft gezegd, is het goed om fouten te maken. Dit heeft hij zelf ook mee mogen maken toen er maar 2 kaartjes waren verkocht voor een van zijn eerste feesten. Hiervan leerde hij dat je in de zomer beter geen binnenfeesten moet organiseren. Voor het 650-jarig jubileum werd er aan Rob gevraagd of hij mee wilde denken over hoe het jubileum gevierd kon worden. Na veel nadenken en overleggen kwam hij met het Outdoor Stereo Festival. Een zomers buitenfeest. Alle posters moeten dit ook uitstralen. Op de eerste poster stond daarom een plattegrond waarin te zien was dat het festival aan een strandje lag. “Ik nodigde alle dj’s uit die ik leuk vond” vertelde Rob enthousiast. Voor hem was de eerste editie daarom zeker een succes, ondanks dat hij geen winst had gemaakt.

Na velen fouten en vele successen, hadden Rob en zijn compagnon het idee dat ze in Hoorn en omgeving al bereikt hadden wat ze wilden. Zij focusten zich daarom meer op Amsterdam. Zij richten de groep XIII op. Met deze groep organiseerden zij allerlei feesten. Zo organiseerden zij o.a. de grootste studentenfeesten in 2016. De jaren daaropvolgend organiseerde hij nog andere vette festivals zoals het Amsterdam Wine Festival, C.R.A.F.T. en Amsterdam Kookt.

Bewustwording

De afgelopen jaren heeft Rob zich voornamelijk gefocust op Amsterdam. Hij had zijn doel om feesten in Hoorn op de kaart te zetten uit het oog verloren. Naar zijn idee was hij vergeten waar het allemaal om ging. Hij was niet meer bezig met het plezier, maar met het aflossen van zijn schuld en het maken van winst. Dit was allemaal niets waard. “Ik wilde mensen verbinden en inspireren” zei Rob. En daar was hij al een tijdje niet meer mee bezig. Rob wilde verder waarmee hij was begonnen, het verbinden en inspireren van mensen in de omgeving van Hoorn.

Graag willen wij Rob van der Molen van harte bedanken voor deze inspirerende en leerzame middag.

De eerstvolgende Marketing Meetup is donderdagmidadg 28 november. Deze Meetup gaat over Marketing Technologie en zal plaatsvinden bij het online marketingbureau Bambuu in Purmerend. Hier zal Frans Riemersma, MarTech influencer, vertellen over alle ins & outs over Marketing Technologie. Wilt u niks missen van de Marketing Meetup? Volg ons op LinkedIn: Marketing Meetup NH.

Job Alert

Ontvang de laatste vacatures in jouw vakgebied direct in je mailbox.

Laatste Nieuws

Jari's succesverhaal: Van werken op de Zomerborrel naar Magazijnmedewerker met BaanBereik

Publicatiedatum 27 juli 2024
Van werken op de BaanBereik Zomerborrel tot een vakantiebaan als Magazijnmedewerker bij Bercomex... Lees in de blog het succesverhaal van Jari.
Lees meer

Michelle en Freek vieren hun jubilea bij BaanBereik!

Publicatiedatum 24 juli 2024
Bij BaanBereik vieren we twee bijzondere mijlpalen: Michelle is 5 jaar in dienst en Freek zelfs al 10 jaar! In ons nieuwste blog delen ze hun ervaringen en vertellen ze wat hun tijd bij BaanBereik zo speciaal maakt. Lees verder om meer te weten te komen over hun persoonlijke verhalen.
Lees meer

Bijverdienen in de zomervakantie: Ontdek de mogelijkheden bij BaanBereik

Publicatiedatum 23 juli 2024
De zomervakantie is het ideale moment om een leuke bijbaan te vinden. Of je nu extra geld wilt verdienen, nieuwe vaardigheden wilt leren, of gewoon actief wilt blijven, vakantiewerk biedt talloze voordelen. Lees verder om te ontdekken welke vakantiebanen BaanBereik voor jou in petto heeft en hoe wij je kunnen helpen de perfecte bijverdienste deze zomer te vinden.
Lees meer