Klanten

Zorg dat je een aantrekkelijke werkgever bent

Publicatiedatum 7 juni 2016

BaanBereik bestaat dit jaar vijf jaar en in deze tijd is er veel veranderd op de arbeidsmarkt. Waar zij gestart zijn in een markt met veel werklozen en weinig vacatures, ziet BaanBereik nu
een beginnend herstel.

Naast een stijging van het aantal vacatures in de breedte, zijn er ook meer vacatures die relatief moeilijk vervulbaar zijn. De vraag naar flexibel personeel met technische vaardigheden is zeer groot. Enerzijds wordt de vraag naar specifieke functies steeds groter, anderzijds weten we dat binnenkort de grote uittocht van de babyboomers gaat beginnen. Kortom de arbeidsmarkt in Noord-Holland Noord wordt minder ruim.

Elk belang een aparte benadering

Door deze krapte wordt communicatie naar de arbeidsmarkt, genaamd arbeidsmarktcommunicatie, steeds intensiever merkt men bij BaanBereik. Het bedrijf moet meer moeite doen om talent aan te
trekken, omdat het klantgedrag verandert. Succesvol werven en selecteren van medewerkers is een proactief proces. ‘Bij BaanBereik merkten Annemiek van Leeuwen (DGA) en ik dat werkzoekenden willen weten bij wat voor organisatie zij terecht komen. Dat is niet alleen het bieden van een goed salaris, maar ook in zaken als flexibele werktijden, opleidingen, informele omgangsvormen en gezelligheid. Vanuit eerder onderzoek van Yvette Dijkman (marketingmanager) is gebleken dat de verschillende doelgroepen binnen office en techniek hun eigen belangen hebben en daar een aparte benadering voor nodig is’, aldus Mona Roorda (DGA).

Vervolgonderzoek

Om dit eerdere onderzoek verder uit te diepen heeft BaanBereik Simone Schuijt gevraagd om bij ons haar afstudeerscriptie te schrijven voor haar hbo opleiding Small Business and Retail Management. ‘Het doel van mijn onderzoek is om inzicht te krijgen in de werkzoekende doelgroep in Noord-Holland Noord, om vervolgens gericht advies te geven en de customer journey in kaart te brengen. Dit alles om voor onze klanten het juiste talent binnen te halen’, aldus Simone.

Juist werkgeversimago

BaanBereik hecht als werkgever veel belang aan het juiste werkgeversimago. De sleutel daarvoor is employer branding. Dit houdt in dat je investeert in de herkenbaarheid, de aantrekkelijkheid en het onderscheidend vermogen van jou als werkgever. Om de aandacht van de talenten te trekken, vindt BaanBereik het belangrijk om de kernwaarden ‘persoonlijk’, ‘plezier’ en ‘resultaatgericht’ uit te stralen. ‘We vinden het belangrijk dat onze mensen graag voor ons werken, zichzelf kunnen zijn en zich kunnen ontwikkelen. Dit proberen we te realiseren door het enthousiasme dat wij stoppen in de persoonlijke communicatie naar onze doelgroep, maar ook door het organiseren van verschillende events, zoals de bouwvakborrel, Live in Hoorn, K3, Outdoor Stereo, Heerhugowaard Open en nog vele andere events.’

"De belangrijkste boodschap die wij willen meegeven, is dat je niet alleen communiceert hoe je bent als bedrijf, maar vooral door het te zijn. Voor je huidige medewerkers en de toekomstige medewerkers. ’Naast enthousiasme vindt BaanBereik goed werkgeverschap belangrijk. Dit betekent goede begeleiding, zowel fysiek als mentaal. ‘Dit is waarom wij een samenwerking hebben met Esther Schouten, vijfvoudig wereldkampioene boksen, en Hilda Gijsen, psychosociaal therapeut. Door deze samenwerking kunnen wij zorgen dat iedereen op individueel niveau de begeleiding krijgt die nodig is. Dit resulteert in gezonde, flexibele medewerkers die goed in hun vel zitten en hulp durven te vragen’, aldus Mona. ‘Zo zijn we heel trots dat Simone na haar afstuderen haar carrière gaat starten bij BaanBereik. Omdat zij toegevoegde waarde ziet om zich op haar vakgebied zowel in de commercie als in de marketing verder te ontwikkelen bij BaanBereik’" vertelt Yvette Dijkman.

groepsfoto

Job Alert

Ontvang de laatste vacatures in jouw vakgebied direct in je mailbox.

Laatste Nieuws

Oekraïense vluchtelingen vinden dankzij BaanBereik passend werk in Nederland

Publicatiedatum 27 september 2022
Wat zijn wij trots op dit mooie artikel in het Noordhollands Dagblad.
Lees meer

Banendag Techniek

Publicatiedatum 27 september 2022
Werken in de Bouw of Techniek? Maak kennis met diverse bedrijven op de 𝗕𝗮𝗻𝗲𝗻𝗱𝗮𝗴 𝗧𝗲𝗰𝗵𝗻𝗶𝗲𝗸
Lees meer

De meest inspirerende ondernemers van NHN in 2022

Publicatiedatum 14 september 2022
Voor de NHN Business Awards gaan we voor 9e jaar op zoek naar inspirerende ondernemers in Noord-Holland boven het NoordZeekanaal. Op donderdag 27 oktober vindt de spannende finale plaats in de Cultuurkoepel in Heiloo.
Lees meer